Daar gaan we dan... kom maar op! - Reisverslag uit Kerkdriel, Nederland van Mariëlle Peffer - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan... kom maar op! - Reisverslag uit Kerkdriel, Nederland van Mariëlle Peffer - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan... kom maar op!

Door: Mariëlle Peffer

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

04 Februari 2014 | Nederland, Kerkdriel

Eindelijk is het dan bijna zover.. Morgen vlieg ik samen met mijn vriendinnen Veerle en Tess naar Kaapstad; iets wat anderhalve maand geleden nog onmogelijk leek door de stage procedure die eraan vooraf ging. Maar na heel veel wachten en veel zorgen en rimpels later, kwam op 20 december eindelijk het telefoontje dat ik dan toch echt naar Kaapstad mocht. Ik mocht me er eindelijk echt op gaan verheugen. Dus al snel dook ik de reisboeken in en vloog ik vele internetsites door. Tickets werden geboekt en inmiddels hadden we al contact met een super leuk gastgezin. Ook mijn ouders besloten een reis te boeken en mijn vriendin Fredje en haar vriend besloten ook een kansje te wagen. Samen met Tess en Veerle had ik me ondertussen al heerlijk lopen maken aan allerlei bezienswaardigheden en tripjes en kon het aftellen beginnen. Toch viel het (tijdelijk) gedag zeggen van familie en vrienden niet echt mee. Vele leuke dingen stonden dit halfjaar op de planning in Nederland en dat zou ik natuurlijk allemaal gaan missen. Maar via de stagiaires, die op dat moment in Zuid-Afrika waren, kreeg ik al snel te horen dat er in Zuid-Afrika nog veel meer te beleven viel en dat ik daar wel overheen zou komen.

Na al het geregel van de papieren voor mijn visum had ik hem halverwege januari dan toch echt binnen. Mijn visum! Bloed, zweet en tranen had het gekost om alles op tijd te regelen, maar het was gelukt. Nu mocht ik me echt echt echt erop gaan verheugen, want nu mocht ik officieel gaan. Na een geweldig afscheidsfeestje afgelopen zaterdag mocht het moment dan toch wel komen. En daar zit ik dan. In mijn pyjama.. mijn laatste avond thuis in mijn bedje voor ik naar Zuid-Afrika ga. Ik ga daar ongelofelijk veel leuke dingen beleven en mochten jullie mijn leven daar een beetje willen volgen, hou dan deze blog een beetje in de gaten (ik kan alleen niet beloven dat ik hem ook echt bij ga houden). Heel erg bedankt voor de lieve appjes en kaartjes allemaal en Zuid-Afrika….. KOM MAAR OP!

  • 04 Februari 2014 - 23:16

    Hettie Peffer:

    Hoi lieverd,

    Ja,eindelijk is het zo ver voor je,het zal morgen niet makkelijk zijn om je uit te zwaaien,maar maak er een leuke tijd van,pas goed op jezelf. Heel veel kusjes van ons allemaal.
    Xxxx mama

  • 04 Februari 2014 - 23:46

    Monique:

    Hoi lieve Marielle, heel veel plezier en een goede reis morgen.
    Geniet ervan en tot horens!

    Dikke kus van tante Monique, ome Bennie, Jordi en Danny

  • 05 Februari 2014 - 06:48

    Elaine Peffer:

    Veel plezier lieverd en graag weer gezond en mooi bruin :p terug groetjes en goede reis van ons allemaal xxxx

  • 05 Februari 2014 - 08:14

    Karin:

    Ha kanjer!

    Super dat ons kleine ;-) nichtje dit allemaal gaat doen. Wij wensen je een hele fijne tijd!
    Goede reis!

    Dikke kus en een knuffel van ome Richard, tante Karin, Kirsten en Bjorn

  • 05 Februari 2014 - 09:21

    Frederique:

    Lieverd, een super goede reis en hele leuke, leerzame, gezellige maanden daar! Ik zie je gelukkig alweer in maart :-) xx Frederique

  • 05 Februari 2014 - 09:24

    Marlice Voorsluijs (berkers):

    Hoi marielle ,
    je kent me misschien een klein beetje van verhalen. Ik ben de moeder van luuk die bij sander in de klas zit en hoorde natuurlijk van jullie mam wat je allemal gaat doen en dat ze ook bij jullie op bezoek gaan....super leuk joh....echt een ervaring voor je verdere leven. We wilden je natuurlijknheel suc6 en heel veel plezier wensen....we horen wel via jullie mam hoe het met je gaat. Groetjes mark, marlice, luuk en marit uit den bosch.

  • 05 Februari 2014 - 10:30

    Erica Van Nisselrooij:

    Hey Marielle ik lees net dat je een half jaar gaat stage
    Lopen in Kaspstad !!

    Wat een geweldige mooie ervaring is dat voor jou, ik wens
    Jou heel veel geniet momentjes en maak er maar een geweldige
    Tijd van.
    Groetjes van ons allemaal

  • 05 Februari 2014 - 12:09

    Mariena De Leeuw, Moeder Van Kees:

    hoi Marielle,
    als je net zo'n supertijd gaat beleven als onze Kees, zit het wel snor. het bevalt hem zo goed in Australie dat hij zijn terugreis al heeft uitgesteld naar begin augustus. goede reis gewenst!! veel genietmomenten en sterkte voor de eventuele wat moeilijkere momenten. (en Hetty, als je dit leest....ook sterkte voor jou, komt ammel goed, als je zin hebt, de koffie staat altijd klaar in de Nederlandstraat)

  • 05 Februari 2014 - 13:51

    Miranda Van Suijdam:

    Ha die Mariëlle,
    Wat geweldig dat je dit mag gaan doen. Zie het als een uitdaging en geniet vooral van de dingen die op je pad komen. Wij wensen jou het allerbeste.

  • 05 Februari 2014 - 16:29

    Opa En Oma Van As:

    Hoi Marielle
    het was wel moeilijk van middag maar wij wensen je een fijne tijd toe.
    dikke kus van ons xxxxxx

  • 10 Februari 2014 - 23:28

    Cobie En Frans Traa:

    Ha die Marielle, zoals de meeste schrijven heb je al heel wat meegemaakt. En het ziet er allemaal prachtig uit. Wij zijn al een beetje veel jarloers. Fijn dat je nieuwe tijdelijke ouders zo goed voor jullie zorgen en dat het gezellig is met de meiden en dat je er niet alleen voor staat. Veel plezier op je stageplaats en maak er iets van ,maar dat is jouw wel toevertrouwd. Groetjes Cobie en Frans.

  • 11 Februari 2014 - 12:31

    Angelina :

    Fijn te lezen dat het allemaal goed gegaan is met het reizen en ben erg blij dat je daar gastvrij ontvangen ben. Veel werkplezier op je nieuwe werkplek. Dikke xx en veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kerkdriel

Mariëlle

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 709
Totaal aantal bezoekers 6123

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 12 Juli 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: